Loading...

Blog

Za co polubiłam PR

Tematem public relation zainteresowałam się jeszcze przed rozpoczęciem studiów. Wtedy nie do końca wiedziałam, z czym to się je i jak tak naprawdę wygląda praca „piarowca”. Dziś jest to mój zawód, w którym rozwijam się do kilku lat. Dlaczego poszłam w tym kierunku? Za co polubiłam PR?

Prawda

Od początku uczyłam się, że Public Relations, to prawda na temat marki podana w dobrym komunikacie. Uważam, że to najcenniejsza cecha, jaka opisuje PR. Nauczyłam się, że to nie tylko podstawa dobrych praktyk PR-u, ale także, że nawet największy kryzys najłatwiej jest zażegnać dobrym nastawieniem, przyznaniem się do błędu oraz, co najważniejsze – powiedzeniem prawdy. Co istotne – ta zasada przydaje się nie tylko w pracy, ale także w życiu. Polecam stosować ją na każdym kroku – to po prostu uczciwa komunikacja.

Wartości

PR to między innymi utrzymywanie dobrych relacji. Nie tylko z otoczeniem zewnętrznym, ale jest to także wartość i misja, jaką kieruje się do pracowników, klientów, partnerów. To cały szereg dobrych, profesjonalnych praktyk, który później wpływa na efektywne budowanie wizerunku. Zawsze fascynowały mnie elementy tego złożonego procesu i podziwiałam pracę, jaką trzeba wykonać (czasem nawet z punktu widzenia socjologicznego), aby zaistnieć w świadomości innych jako uczciwa i solidna organizacja.

Dobra komunikacja

Skuteczna i sprawiedliwa komunikacja w naturalny sposób buduje trwałe więzi. Niesamowite jest to, jak dobre porozumiewanie się, potrafi zaowocować na wizerunku marki. Dobra komunikacja to dobre relacje. I po raz kolejny – jest to zasada, która sprawdza się także w życiu codziennym. Zrozumienie drugiego człowieka, pozytywne nastawienie, uczciwość i szacunek do rozmówcy, brzmi banalnie, prawda? A jednak nie każdy potrafi te zasady stosować. Dobry „piarowiec” wie jak się nimi posługiwać.

Kreatywność

PR dysponuje szeregiem narzędzi, które można wykorzystać do budowania szerokiego zasięgu. Każdy z nas wie, jakie cuda potrafią zdziałać social media, employer branding, media relations, audyt czy CSR. To dobre działania, które trzeba stosować i które, jeśli są dobrze i mądrze prowadzone „robią robotę”. Wszystkie wymagają kreatywności – to chyba mój ulubiony element całej układanki.

Wpływ

Zwyczajnie – lubię robić rzeczy mające pozytywny wpływ na otoczenie. Chciałabym zadawać każdemu klientowi poczucie satysfakcji, każdą markę komunikować w najlepszy sposób, każdą napotkaną osobę przekonać życzliwością.

 

Cenię sobie wszystkie cechy PR-u i zapewne to dlatego od początku studiów miałam ogromną nadzieję, że uda mi się rozwinąć w tym kierunku. Dziś mam za sobą kilka lat działań w tym zawodzie, jednak nadal dążę do lepszych rezultatów. Zauważyłam także, że dziś bardzo trudno wyznaczyć granice tego gdzie PR się kończy i zaczyna. W każdej pracy wśród moich zadań przewija się marketing, reklama, zarządzenie projektami, jednak zawsze staram się pamiętać o wszystkich wspomnianych zasadach. Traktuję PR jako szereg dobrych praktyk, które wdrażam we wszystko, co robię.

A jakie Wy macie skojarzenia z PR-em? Jakie są według Was jego najważniejsze cechy?

 

Comments (3)

  1. Rude Okulary napisał(a):

    Ciekawie jest poznać opinię kogoś „z drugiej strony”. Mam wrażenie, że większość ludzi kojarzy PR-owców przede wszystkim z wymyślaniem kłamstw po to, by ratować tyłki politykom. Tym bardziej cieszy mnie, że masz zupełnie inne podejście i mam nadzieję, że jak największa liczba osób zajmujących się PR-em kieruje się tymi regułami. Pozdrawiam 🙂

    1. Gosia napisał(a):

      Niestety, mamy na świecie wielu „piarowców” – samozwańców, którzy nie mają pojęcia na czym PR polega i doprowadzili do tego, że wiele osób kojarzy w pierwszej kolejności pojęcie „czarny PR”, które jest nacechowane negatywnie. Mam nadzieję, że dobre praktyki z czasem zmienią wizerunek PR-u w Polsce :). Pozdrawiam!

  2. top marketing agencies napisał(a):

    What’ѕ up to every one, the contents existing at tɦis
    website are actually remarkable fⲟr рeople experience, well, keep up the
    good woгk fellows.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*